CLICK FLAG TO TRANSLATE YOUR LANGUAGE

Wednesday, November 19, 2008

KOLEKSI GAMBAR KUCING PELIHARAAN & TERBIAR

KESAKITAN DAN KESEDIHAN SI KUCING TIADA SIAPA TAU.


Gambar kucing di atas ini adalah kucing peliharaan kawan aku JIDIN. cuba fikir apa yang di fikirkan oleh seekor kucing seperti diatas ni? cuba renung wajah kesedihan dan kesakitan yang di tanggung kucing ini? kucing JIDIN ni agak istimewa kerana walaupun dia sakit tapi masih lagi di sayangi oleh tuannya.

kucing ini mengalami masalah lembik atau pun mungkin akan lumpuh dari paras pinggang kebawah. apabila ia cuba untuk berjalan si kucing ini tidak dapat berjalan dengan sempurna kadangkala ia terpaksa mengesot kerana kaki belakang jadi lembik tiba-tiba.

aku melihat sendiri bagaimana kucing ini cuba untuk memanjat tangga rumah dan amat sedih sekali kerana hanya 3 anak tangga pun mengambil masa yang agak lama buat si kucing ini untuk panjat. aku dapat tau kucing ini sakit akibat terjatuh dari tempat tinggi. walaupun ia sakit tapi tetaplagi di sayangi oleh tuannya betapa bertuh si kucing ini.

ANDAI SESIAPA YANG TAU APA UBAT UNTUK SEMBUHKAN KESAKITANNYA SILALAH BGTAU YE.....aku mahu melihat si kucing ini sihat seperti kucing yang lain lincah bermain...

SEPERTI KITA ADA RASA KASIH DAN SAYANG BEGITU JUGA HAIWAN.

KUCING DI TAMAN TENGKU ANIS

Ini adalah antara gambar kucing yang sempat aku rakamkan ketika aku pergi pancing di INFO GALERI SUNGAI GOLOK TAMAN TENGKU ANIS. Kucing disana semuanya tiada tuan sebaliknya hanya kucing liar dan ada antaranya kucing yang di buang oleh manusia yang tidak bertanggungjawab sebbnya di taman tersebut terlalu jauh dengan kawasan rumah orang. Kucing disana hanya hidupbergantung kepada orang yang pergi memancing disana yang membawa umpan ikan atau udang untuk memancing. hanya waktu itu saja kucing ni dapat makan. Aku sendiri pernah terjumpa beberapa ekor rangka kucing yang telah mati di celah batu di kawasan taman tersebut. Kucing itu mungkin mati kelaparan atau memang sengaja di pukul oleh pemancing di situ kerana mencuri umpan ikan yang di bawa untuk memancing. Sebenarnya kita tidak boleh salahkan kucing itu juga KERANA UNTUK HIDUP MEREKA JUGA HARUS MAKAN......
Sedih aku melihat kucing disana. hanya sedikit dapat ku rakam disana sedangkan memang banyak kucing di taman tersebut. SAYANGILAH KUCING ANDA KERANA KUCING ADALAH HAIWAN KESAYANGAN NABI MUHAMMA
D S.A.W




DIBUANG TANPA BELAS ANAK-ANAK KECIL.




KESIAN PADA ANAK KECIL INI.belum lagi besar telah di buang oleh makhluk yang bernama manusia di tepi semak yang jauh dari rumah orang. Apa dosa mereka?

Aku terjumpa kucing ini di tepi lebuh raya dalam keadaan kelaparan bersama ibunya. pada mulanya aku hanya melihat si ibu di tepi jalan tetapi selepas aku berhenti untuk melihat waktu tu jugalah keluar 3 ekor anak yang masih kecil dari semak .dek kesian melihat aku terus memecut motor pulang ke rumah untuk mengambil makanan kucing. semasa memberi makan kawan aku ropi datang dan melihat kucing 3 beranakni terus nak ambil pulang kerana anak2 kucing tu terlalu cute. hasrat ropimemang baik tapi waktu tu xdapat nak di bawa pulang kerana dia dalam perjalanan pergi memancing. dia berjanji untuk datang malam sedikit.

Tapi sayang malam tu aku terlihat salah sekor anak kucing itu telah di langgar kereta sedangkan jauh lagi dengan jalan aku bingung macamana anak kucing tu boleh pergi ke atas lebuh raya yang tinggi? aku pergi semula mencari ibu dan anak kucing yang lain semua tiada.

Terus aku telefon tanya ropi ada dia datang ambil rupanya dia belum datang lagi ambil.MANA MEREKA?...............KESIAN ANAK KECIL ITU ..................





5 comments:

Anonymous said...

Sedih baca citer nih... sob..sob...sob... semoga hasrat yang murni dimakbulkan Allah dan memberi pengajaran kepada "manusia" yg lain...

Tebu Boy said...

test

Anonymous said...

Teringat kat kucing abe dulu... mak sayang sungguh kat kucing... ada satu anak kucing tu dulu, lumpub dari pinggang ke bawah. dia seret jer kaki dia bila berjalan. akhirnya dia mata gak... sedi sebab dia jadi cam tu sebab orang yg bernama manusia...

aisyAh said...

huuu... nak nanges....

sgt sedey....

kucing yg mcm nak lumpuh tu bley d bawak g klinik or hosp vet loo..insyaallah,buley je dirawat..

Anonymous said...

KALAU BETUL2 SAYANG, URUTLA KAKI KUCING TU SLALU DGN MNYAK AFIAT @ GAMAT SAMBIL BACA SELAWAT.. INSYAALLAH BOLEH PULIH WALAUPUN AMBIL MASA YG LAMA.