CLICK FLAG TO TRANSLATE YOUR LANGUAGE

Thursday, November 20, 2008

REZEKI MUSIM HUJAN






semalam hujan turun memang lebat giler gua cakap lu...gua tido memang best nyenyak..pagi tadi bangun terus abang aku cakap "gi tehe pukat nuh". aku yang tegah mamai lagi ni terus ler tengok air kat belakang umah aku yang sememangnya luas dengan sawah padi. air banyak beb sebab hujan lebat giler semalam. apa lagi aku pun pergi tengok la...ada ikan tak so memang ada la ikan tu banyak terus aku berlari balik umah nak ambik pukat la apa lagi huhu......boleh tahan pukat bestnyer memang hobi aku musim hujan boleh main memukat.
tegah uk mukat pun belum siap lagi ikan dah mengena beb dalam hujan aku memukat xdok rasa sejuk dah tegok ikan banyak yang kena. spesis yang kena ikan terbuk,sepat, puyu dan ikan memperas. hui best giler yang paling banyak dapat ika terbuk sampai penat nak lepas kat pukat tu. petang sakni dah kurang yang kena kat pukt tengok besok la pulak ye.....
IKAN PATIN YANG ABANG AKU PEGANG TU DAPAT KAT SUNGAI LUBUK JONG PASIR MAS DALAM 9KG JE SEMALAM.

2 comments:

acu said...

wei...banyak nyer dapat ikan!ni yg jeles ni!!!mai la antar kat ambo sket

fateen said...

haha..ikan patin?wau! terase i..haha...manyak dpt ikan abg tebu!
;p