CLICK FLAG TO TRANSLATE YOUR LANGUAGE

Friday, January 9, 2009

GENAP SUDAH 15 TAHUN PEMERGIAN ARWAH AYAHNDA TERCINTA

Al-fatihah buat ayahnda ku yang tercinta Hassan Bin Haji Dolah 9/01/1994. Hari ini genap sudah 15 tahun pemergian ayah ku yang aku sayangi. Begitu cepat masa berlalu tanpa ku sedari bagaikan hanya 15 hari setelah pemergiannya. Waktu itu aku baru sahaja berumur 10 tahun dan masih lagi tidak mengerti lagisemua ini.
Ayah ku pergi akibat sakit kencing manis dan juga darah tinggi. Setelah terlantar sakit hampir seminggu dia pergi jua meninggalkan kami semua. Waktu itu aku berada di sekolah ketika abang aku datang menjemput sedangkan waktu itu belum lagi waktu pulang. Aku merasa pelik kenapa dia datang jemput aku pulang. Aku ingat ayahku di masukkan kedalam wad.
Sangkaan aku meleset rupanya ayahku kini dalam keadaan tenat. Setelah sampai di rumah dalam puko 12.45 tghari aku hanya terpinga2 kerana telah ramai orang yang sedang membaca yasin mengelilingi ayahku yang waktu itu dalam keadaan nazak. Aku hanya mampu berdiri di beranda rumah aku bingung waktu itu.
Aku di panggil olehn kakak ku yang sulong datang dekat dengan arwah ayahku yang waktu sedang tenat pada waktu itu baru aku faham setelah kakakku memberitahu yang ayah akan meninggalkan kami semua. Aku menangis semahunya waktu itu dan sempat memohon ampun dari ayah yang tercinta. Tepat jam 2.30 petang ayah menghembuskan nafasnya yang terakhir.
Sejak itu hidupku mula berubah kerana aku tidak dapat lagi merasa kasih sayang dari insan yang bergelar ayah. Umurku terlalu baru lagi waktu itu belum puas lagi aku merasa kasih sayang dari ayah.

LOVE U & MISS U SO MUCH DAD.

2 comments:

pink_butterfly said...

sabar la,
ALLAH lebey menyayangi ayah enchek tebu...

jangan putus2 menghadiahkan doa spya dia tenang di sana ya...

al-fatihah...

JuiCe said...

cerite kite..lebih kurang sama....my dad meninggal mse me drjh 6...